آخرین اخبار

کهگیلویه و بویراحمد میزبان همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج از برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به میزبانی استان خبر داد.

اشتراک گذاری
08 آذر 1402
کد مطلب : 9873

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالله قبادی در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه استان ظرفیت‌های متعددی برای صادرات غیرنفتی دارد، گفت: افزایش  صادرات منجر به ایجاد اشتغال بیشتر و بزهکاری کمتر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: تشکیل تشکل‌های اقتصادی همواره دغدغه اتاق بازرگانی بوده چراکه تشکل‌ها می‌توانند حضور موفقی در بازار داشته باشند‌.

وی بیان کرد: تشکل‌هایی که دارای پتانسیل‌ها هستند مثل تشکیل محصولات باغی که توانایی صادرات محصولات باغی و عسل را داشتیم که آن چندان که انتظار می‌رود نتوانستند موفق باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ واحد آب معدنی گفت: در حوزه آب معدنی و گلخانه هم می‌توانیم دارای تشکل باشیم و اگر انجمن و تشکل آب معدنی تشکیل شود می‌توانیم در اتاق صاحب نماینده باشیم‌.

وی بیان کرد: برای صادرات آب معدنی نباید از بازار عراق غافل شویم، ضمن اینکه عدم تشکیل جلسات کارگروه توسعه صادرات مشکلاتی که ایجاد کرده که انتظار می‌رود مجددا جلسات تشکیل و برای صادرات استان هدف‌گذاری انجام شود.

قبادی عنوان کرد: سند توسعه صادرات علی‌رغم همه جلسات منجر به نتیجه نشد و باید به روز رسانی کنیم که از این بن بست خارج شویم.

این مسوول عنوان کرد: آموزش از دیگر موارد تاکید است که در اتاق واحد آموزش را به صورت مجانی برگزار می‌کنیم و هر هفته برنامه‌های آموزشی داریم که می‌توانند برای مدیران موثر باشند.

قبادی به تلاش اتاق بازرگانی برای افزایش صادرات و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت: در دیدار هیات رئیسه یاسوج با اتاق بازرگانی ایران مجوز همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به صورت ملی گرفتیم که با توجه به فرصت ها این همایش می‌تواند موثر باشد.

وی بیان کرد: اطلس فرصت سرمایه‌گذاری را تدوین خواهیم کرد و قرار شده برای هر طرح۱۰ سرمایه توسط اتاق ایران به ما معرفی شوند.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 20 =